iRacing 2025 Sezon 4 Türkçe Notlar
Şu kişiden alıntılanmıştır: melih.formula tarhinde 10 Eylül 2025, 00:58iRacing 2025 Season 4 – Resmî Release Notes (2025-09-08.02)
Bu güncelleme teknik kontrolden geçip onaylandı, sezon 16 Eylül 2025, 00:00 UTC itibarıyla başlıyor iRacing.
Öne Çıkan Yenilikler
Yeni Sim UI: Baştan aşağı modern teknolojilerle yeniden tasarlandı; tanıdık ama bir hayli geliştirilmiş bir arayüz sunuyor iRacing.
Yeni Araçlar:
Aston Martin Vantage GT3 EVO
Dallara IL-15 (INDY NXT)
Ford Mustang GT4 iRacing.
GT4 Sınıfında Fizik ve Lastik Güncellemesi: Performans ve sürüş gerçekçiliğinde ciddi iyileştirmeler iRacing.
BMW M4 GT3 EVO Spec Güncellemesi iRacing.
Hibrit Sistem Overhaul’u: Araçların hibrit güç üniteleri daha gerçekçi hale getirildi iRacing.
NASCAR Gen4 Drafting Ayarları Güncellemesi iRacing.
Pist Güncellemeleri:
Yeni pist: Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
Re-scan ve modelleme: Sonoma Raceway, World Wide Technology Raceway, Charlotte Motor Speedway, North Wilkesboro Speedway
Grafik tazelemesi: Chicago Street Course, COTA, Daytona, Texas, Watkins Glen, Oulton Park iRacing.
VR için Eye-Tracking Foveated Rendering Desteği iRacing.
Dil Seçeneği Geliştirmesi: Artık iRacing uygulamasında Avrupa İspanyolcası (European Spanish) kullanılabiliyor iRacing.
AI Racing Geliştirmeleri:
AI artık yeni araçları kullanabiliyor (GT3 EVO, Mustang GT4, NASCAR Gen4 araçlar)
AI sürücüleri yeni pistler ve tüm konfigürasyonlarla tam hazır (ör. Hermanos Rodríguez’in 7 konfigürasyonu) iRacing.
Diğer Düzeltmeler ve Yenilikler:
Arabalara yüzlerce yeni setup eklendi
Paint Kit’e tonlarca yeni sponsor eklendi (örneğin Liquid Death, Hyperco, Borla, BBS, vb.) iRacing.
iRacing 2025 Season 4 Çıkış Notları (Resmî Çeviri)
iRacing 2025 Season 4 Çıkış Yapısı teknik kontrolden geçti ve piste çıkmaya hazır!
Bu sürüm, 2025 Sezon 4 için yeni içerikler, özellikler, iyileştirmeler ve düzeltmeler getiriyor. Sezon, 16 Eylül 2025 saat 00:00 UTC’de resmen başlıyor!Yeni Sim UI
Beklenen an geldi: yeni Sim UI sonunda burada! Baştan aşağı modern teknoloji, araçlar ve tasarım prensipleriyle yeniden inşa edildi.
Uzun süredir kullanıcılar için tanıdık görünecek,
Ancak seçili yeni yetenekler ve işlevler barındırıyor,
Bu güçlü yeni teknoloji gelecekteki yeniliklerin ve bambaşka sim deneyimlerinin önünü açıyor.
Yeni Araçlar
Garaja 3 yeni araç eklendi:
Aston Martin Vantage GT3 EVO
Dallara IL-15 (INDY NXT)
Ford Mustang GT4
Diğer güncellemeler:
GT4 sınıfındaki tüm araçlara çok yönlü performans, lastik ve fizik revizyonu yapıldı.
Hibrit sistem, gerçekçilik için güncellendi.
NASCAR Gen4 araçlarının drafting parametreleri kapsamlı şekilde ayarlandı.
BMW M4 GT3, EVO spesifikasyonuna yükseltildi (yeni fizik ve görsellerle).
Yeni Pistler ve Pist Güncellemeleri
Yeni pist: Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
Yeniden taranıp yeniden modellenen pistler:
Sonoma Raceway
World Wide Technology Raceway
Charlotte Motor Speedway
North Wilkesboro Speedway
Güncellenmiş/modernize edilmiş pistler (yeni grafiklerle):
Chicago Street Course
Circuit of the Americas (COTA)
Daytona International Speedway
Texas Motor Speedway
Watkins Glen International
Oulton Park Circuit
Lokalizasyon (Dil Güncellemeleri)
Avrupa İspanyolcası artık birçok iRacing uygulama alanında kullanılabiliyor.
Sim’in kendisi ve diğer diller için çalışmalar devam ediyor.
Yağmur ve AI Güncellemeleri
Tüm yeni araçlar yağmur yarışına hazır:
Aston Martin Vantage GT3 EVO
Dallara IL-15
Ford Mustang GT4
AI sürücüler beş yeni araçla yarışabiliyor:
Aston Martin Vantage GT3 EVO
Dallara IL-15
Ford Mustang GT4
NASCAR Gen4 araçları
AI sürücüler şu pistlerde tam eğitimli:
North Wilkesboro Speedway (Oval)
Autódromo Hermanos Rodríguez (7 farklı konfigürasyon)
Ayrıca yeniden eğitildikleri pistler:
Charlotte Motor Speedway (8 toprak dışı konfigürasyon)
Sonoma Raceway (9 toprak dışı konfigürasyon)
World Wide Technology Raceway (Gateway) – Oval
Diğer Önemli Noktalar
Yeni doku sıkıştırma (Texture Compression) güncellemesi
VR gözlükler için Eye-Tracking Foveated Rendering desteği
Yüzlerce özenle hazırlanmış yeni araç setup’ı eklendi
📌 Sezonun Öne Çıkanları (Kısa Liste)
Yeni Sim UI
Aston Martin Vantage GT3 EVO
Dallara IL-15 (INDY NXT)
Ford Mustang GT4
GT4 sınıfı fizik ve lastik güncellemesi (yağmur lastikleri dahil)
BMW M4 GT3 EVO Spec
Hibrit sistem revizyonu
NASCAR Gen4 drafting güncellemeleri
Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
4 pist yeniden tarandı & yeniden modellendi
6 pist yeni grafiklerle güncellendi
Avrupa İspanyolcası desteği
Yeni araçlar yağmur yarışına hazır
AI yeni araçlarda ve pistlerde yarışabiliyor
VR eye-tracking desteği
Yüzlerce yeni setup
iRacing 2025 Season 4 – Çıkış Detayları
iRACING
🌍 Lokalizasyon
Kullanıcılar artık iRacing’i Avrupa İspanyolcası ile kullanabiliyor.
Bu, Sim dışındaki iRacing uygulamasının büyük kısmını kapsıyor.
Daha fazla bilgi ve geri bildirim için forum linki verilmiş:
European Spanish Localization Feedback
🤖 AI Yarışları
AI rakip listeleri (Opponent Rosters) daha da geliştirildi:
300’den fazla yeni renk kombinasyonu
Araç ve sınıfa göre özelleştirme
Yeni sponsor eklemeleri
🚩 Bayraklar
Netherlands Antilles (Hollanda Antilleri) listeden çıkarıldı (2010’da ülke olarak dağıldı).
Swaziland, artık doğru adıyla Eswatini olarak güncellendi.
🎨 Paint Kit
Tonla yeni sponsor eklendi, örneklerden bazıları:
iRacing Downshift, iRacing Studios
Advance Auto Parts, Advent Health
BBS, Borla, Castrol, Cosworth
Horizon Hobby, Hyperco, Intercomp
JBL, JE Pistons, Liquid Death, Mack Trucks
Racing Electronics, SKF, Stratasys, Trak Racer
UNOH … ve daha onlarcası
Güncellenen sponsorlar:
Build Submarines (ikincil renk eklendi)
🔗 3. Parti /data API & /jforum
Eğer /data API veya eski /jforum endpoint’lerini kullanıyorsan, 2025 Aralık güncellemesi (2026 Season 1) için değişikliklere dikkat etmelisin.
Forum linki: Legacy Authentication Removal
SIMULATION
🖥️ Kullanıcı Arayüzü (Yeni Sim UI)
Yeni Sim UI tamamen baştan inşa edildi, modern teknolojiye dayanıyor.
Öne çıkan yeni özellikler:
Black Boxes: Küçültülmüş ve genişletilmiş hâlleri var. Relative ve Standings kutuları artık ek veriler gösteriyor.
Sim Options yeniden tasarımı: Ayarlar yeniden düzenlendi, Replay ve Driving grafik ayarları birleştirildi. Sol tarafta tıklanabilir içerik tablosu, sağda ise açıklamalar eklendi.
Alt-K geliştirmesi: Artık hareket ettirilebilir tüm UI öğelerini aç/kapa yapabiliyorsun.
Sanal Ayna boyutu seçimi: Alt-K menüsünden ayna boyutunu seçebilirsin.
Gerçek saat: Yerel saati artık F1 menüsünde veya özel widget olarak görebiliyorsun.
Kamera Aracı: Artık Session ekranında özel bir buton var. Daha düzenli bir tasarım sunuyor. Ctrl+F12 hâlâ geçerli.
Tooltipler: Çoğu kontrolün üstüne gelince bilgi kutusu çıkıyor.
UI ölçek & opaklık ayarı: Ayarlar menüsünden yapılabiliyor.
Widget kontrolü: Basit checkbox ile widget’ları aç/kapa yapabilirsin. Reset butonu da eklendi.
📝 Geri bildirim için yeni bir forum açıldı: Sim UI Feedback
⚡ Fizik
Tüm hibrit araç türleri için hibrit sistemi revize edildi.
Daha gerçekçi güç ünitesi simülasyonu sağlıyor.
Detaylı açıklama için: Hybrid System Update
🏁 Yarış Kontrolü
Pit’ten yarışa başlayan araçların bekleme süresi 3 saniye artırıldı.
Pace car’ın pit çıkışı ve lideri yakalama zamanlaması iyileştirildi.
Bazı durumlarda pace car artık pitten biraz daha erken çıkacak.
!remove komutu düzenlendi:
Artık !remove #N şeklinde kullanılabilir (N = araç numarası).
Eğer tek sürücülü bir takım varsa, o tek sürücü kaldırılacak.
🌦️ Dinamik Pist Modeli
İlk seans başlamadan önce hava ve zaman etkileri daha gerçekçi simüle ediliyor.
Bazı asfalt dışı yüzeylerin sıcaklığı pistten çok farklı çıkıyordu, bu düzeltildi.
🤖 AI Yarışları
AI sürücüler artık şunları sürebiliyor:
Aston Martin Vantage GT3 EVO
Ford Mustang GT4
NASCAR Gen 4 Chevrolet Monte Carlo (2003)
NASCAR Gen 4 Ford Taurus (2003)
AI’nin hazır olduğu pistler:
Autódromo Hermanos Rodríguez (7 konfigürasyon)
Charlotte Motor Speedway (8 toprak dışı konfigürasyon, yeniden eğitildi)
COTA – NASCAR West
North Wilkesboro Speedway – Oval
Sonoma Raceway (9 toprak dışı konfigürasyon, yeniden eğitildi)
World Wide Technology Raceway (Gateway) – Oval (yeniden eğitildi)
📚 AI sürücülerin “ders programı” şunları içeriyor:
Track Refreshes: Yenilenen pistleri yeniden öğrenmek
Geology 101: Toprak Tanıma Semineri 😅
AI gelişimleri:
GT3, GT4, GTP, Ferrari 499P, Super Formula Lights araçlarında sürüş becerileri iyileştirildi.
Ek pistlerde gelişim sağlandı: Bristol, Chicago Street (2023 Cup), Daytona (Moto, NASCAR Road, Road Course), Dover, Las Vegas, Oulton Park, Rockingham, Texas, Watkins Glen.
Adaptive AI:
Zorluk dağılımı ve değişim hızı ayarlandı.
Adaptive AI artık biraz daha zorlayıcı.
Düzeltmeler:
Multiplayer’da geç katılan AI doğru kaydedilmiyordu → düzeltildi.
Çakıl & çamur yüzeyler AI’da crash’e yol açıyordu → düzeltildi.
AI Lotus 49 araçlarında “uçtuğunda” burnun aşırı yerçekimi yemesi sorunu çözüldü 😅
Grafikler (Graphics)
OpenXR’ı kullanan ve “XR_EXT_eye_gaze_interaction” uzantısını destekleyen VR cihazları için Dinamik Foveated Rendering desteği eklendi. Bununla ilgili iki yeni ayar var: “Allow Eye Tracking (Göz Takibine İzin Ver)” ve “Show Eye Tracking (Göz Takibini Göster)”.
Not: Foveated rendering için RTX 2000 serisi veya üzeri bir NVIDIA GPU gerekiyor.
Dinamik Foveated Rendering çalışma prensibi: Her göz ilk aşamada daha düşük çözünürlükte render edilir, ardından gözün baktığı noktaya yüksek çözünürlüklü bir iç pencere (inset) çizilir. Böylece kenarlarda çözünürlük azalırken, baktığın bölgede çözünürlük artar.
Önemli Uyarı: SteamVR bazı başlıklarda (HMD) göz takibini doğru desteklemiyor. Örneğin Pimax/Varjo başlıklarında daha iyi sonuç için ilgili OpenXR runtime’larını seçmelisin.
Tüm VR başlıkları/runtimelar bu yeteneği desteklemez. Donanım özelliklerini kontrol et.
BİLİNEN SORUN: Bu sürümde göz takibinin dikey ekseni ters çalışıyor. Şimdilik göz takibini kapatmanı ve sabit Foveated kullanmanı öneriyoruz (Options > Display > VR). Geliştiricilerin gözlük reçetelerini kontrol edip düzeltmeyi yayınlayana kadar 🤓.
Doku sıkıştırma algoritmaları güncellendi: Sim genelinde daha yüksek görsel kalite, daha iyi GPU performansı ve biraz daha kısa yükleme süreleri sağlıyor.
Ses (Audio)
Yeni bir kamera aracı eklendi; mikrofon ofseti ayarlamalarına izin veriyor.
Kamera aracındaki dinleyici (listener) kontrollerinin sınırları yeniden düzenlendi.
Spotter
Yeni spotter mesajı eklendi: “Şimdi yakıt için pite girersek yarışı yakıtla bitiririz.”
Time Trial için yeni spotter mesajları:
“Bu Time Trial için X tur tamamlaman gerekiyor.”
“Bir olay yaşadın. Tur sayın sıfırlandı.”
“Bu Time Trial için gereken turları tamamladın.”
Bazı mesajların varyantları eklendi:
“Yakıt verisi için daha fazla tura ihtiyacımız var.”
“Yakıt verimiz iyi.”
“Yarışı bitirecek kadar yakıtın var.”
“Unutma, daha fazla yakıt için pite girmelisin.”
Time Trial sırasında yakıtla ilgili spotter mesajları artık çalınmayacak.
İtalyanca, İspanyolca ve Portekizce spotter paketleri güncellendi.
Kontroller (Controls)
Force feedback: 360 Hz FFB kanalında kaldırım (rumble strip) profili yumuşatıldı; böylece duyulan ses azaltıldı.
Logitech G27 için ölü bölge (dead zone) ayarı düzenlendi.
Fanatec API güncellendi: Bazı kullanıcıların yaşadığı nadir rastgele kilitlenme sorunu düzeltildi.
app.ini dosyasına yeni bir değişken eklendi:
[TrueForce] trueForceSetGain = 1
Bu değer, Sim açıldığında TrueForce gain’inin otomatik olarak %100’e ayarlanmasını kapatmana izin verir. Böylece direksiyonun kendi tuning menüsü üzerinden TrueForce hissini ayarlayan kullanıcılar, yerleşik kısayollara mecbur kalmaz.Moza API güncellendi: Uzun kullanım sonrası direksiyonun tepki vermemesi sorununu düzeltiyor.
Otomatik Yakıt (Auto-Fuel)
Sistem kapalıyken bile yakıt değerini sessizce değiştirebilen bir sorun düzeltildi.
Kayıtlar (Replays)
Chase kamera açısı, geniş en-boy oranlarında daha iyi görünürlük için biraz alçaltıldı.
Kayıtları kaydederken bazen oluşan Sim çökmesi sorunu düzeltildi.
Active Reset
Bazen cut course (pist kısaltma) yavaşlatmalarına neden olan bir sorun düzeltildi.
Telemetri
İki yeni Boolean değişken eklendi:
PitRepairNeeded(Zorunlu tamir gerekiyor)
PitOptRepairNeeded(Opsiyonel tamir gerekiyor)
Aracın hasar alıp zorunlu veya opsiyonel tamire ihtiyaç duyduğu durumlarda true olur.
Sporting Code
Resmî iRacing Sporting Code’da birkaç güncelleme:
Sarı bayraklar için artık pist üzerindeki enkaz (track debris) bilgisi yer alıyor.
Connection Black Flag ile ilgili bilgiler eklendi.
Araçlar (Cars)
<Car Class> ARCA 2025 Series
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> GT3 Series Cars
Sınıf için BoP ayarları güncellendi.
Ön cam yansımaları ayarlandı.
Far flaş süreleri ve hızları güncellendi.
Far lens renkleri ayarlandı.
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> GT4 Series Cars
IMSA Pilot Challenge kuralları ve BoP’a uygun şekilde başlangıç kütleleri, ride height kuralları, yakıt tankı boyutları, pit stop süreleri, kamber limitleri ve minimum hava basınçları güncellendi.
Sınıf artık kuru ve ıslak için en yeni lastik modelini kullanıyor.
Bileşiğe özgü ride height kuralları eklendi.
Lastik ısıtıcısı sıcaklığı düşürüldü.
Aktarma organı sürtünmesi ve tepe motor gücü ayarlandı → tüm araçlarda tekerleklere giden net sürüş gücü arttı.
BoP duyarlı motor modelleme kalemleri iyileştirildi → pist türleri arasında daha tutarlı BoP.
Genel araç ve lastik performansı artık minimum viraj hızlarını ve düzlük sonu hızlarını gerçek hayata daha yakın yansıtıyor.
Not: Lastik tutuşu daha düşük (~tur başına 2 sn daha yavaş), son hızlar daha yüksek (~10 km/sa). Araçlar daha zor; yavaş başlayıp limitlere kademeli çıkmanı öneriyoruz.
ABS, Çekiş Kontrolü ve Denge Kontrolü (varsa) güncellendi.
Fren maksimum hattı basınçları maksimum pedal girişinde uygun değerlere göre ayarlandı.
Fren balatası seçenekleri ‘Sprint’ ve ‘Endurance’ olarak ikiye indirildi (şimdilik uzun dönem aşınma farkı yok).
Amortisör profilleri, ayar aralıkları ve bump rubber/stop profilleri güncellendi → çoğu araçta kaldırımlara ve bozuk zeminlere uyum belirgin iyileşmeli.
Yay perch ofsetleri artık 0,25 mm adımlarla ayarlanabiliyor (daha hassas).
Kanat konumu aralıkları ve notasyonu gerçek dünyayla hizalandı.
Aero denge ve yan kuvvet profilleri tüm araçlarda ayarlandı.
Garaj yerleşimleri daha net, tech tip’ler daha açıklayıcı olacak şekilde güncellendi.
Diferansiyel kurulumları gerçek hayata daha yakın olacak şekilde düzenlendi.
Düşük yakıt uyarısı ve uyarıyı temizleme kullanıcı ayarı (McLaren hariç tüm araçlarda) eklendi.
Rakip araçların dashboard’ları artık durumu daha doğru gösteriyor.
Ön cam yansımaları ayarlandı.
ÖNEMLİ: Platform yükseklik resetleri ve diğer fizik değişiklikleri nedeniyle eski setup’lar geçersiz. Güncellenmiş iRacing baseline’lardan başlayın.
<Car Class> GTP Series Cars
Yakıt ekonomisi BoP için güncellendi.
Far flaş oranı ayarlandı.
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Cup Gen 7 Series
Tur zamanları artık gösterge panelinde.
Pace hızının üzerindeyken kontak kapatma denemesinde ekranın açık kalmasına yol açan sorun düzeltildi.
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Gen 4 Series
Bu araçlar artık AI destekli!
Drafting modelleri (intermediate ve superspeedway paketleri) yoğun geri bildirim/test sonrası kapsamlı şekilde yenilendi.
Direksiyon destek yardım seviyesi azaltıldı.
Ön sway bar ve arka yaylar için garaj ayar aralıkları düşürüldü.
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR 1987 Legends Series
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Next Gen Series
Kokpit içi motor sesleri iyileştirildi.
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Truck Series
Yeni dijital gösterge eklendi.
“NASCAR Race Truck” ön çamurluk etiketi güncellendi.
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Xfinity Series
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> Rallycross
(TÜMÜ) – Karoser paneli hasarı için olay cezasını tetikleme eşiği biraz düşürüldü.
<Car Class> Street Stock
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> Super Formula SF23
Artık etkinlik sırasında yakıt ikmali yapılabiliyor.
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> Supercars - Gen 3
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> [Legacy] NASCAR Cup Gen 6 Series
iRacing setup’ları güncellendi.
Acura ARX-06 GTP
BoP için ağırlık biraz artırıldı.
Acura NSX GT3 EVO 22
IMSA Short dişli paketi kaldırıldı.
Audi R8 LMS EVO II GT3
Ön splitter yüksekliği düşürüldü.
BoP: Aerodinamik sürükleme (drag) biraz azaltıldı.
Aston Martin Vantage GT3 EVO — YENİ ARAÇ!
Efsanevi Vantage GT3’ün EVO varyantı şimdi iRacing’de!
4.0L çift turbo V8, yönetmeliğe göre 600 bg’e kadar. 2019’dan bu yana Vantage GT3 çizgisi; 2024’te EVO sunuldu. Burun aerodinamiği ve süspansiyon ciddi revize.
2024 Spa 24 Saat genel galibiyeti (Comtoyou Racing) ve 2025 Gold Cup sınıf zaferi (Verstappen.com Racing) gibi derecelerle başarı sürüyor.Mağazadan ekleyebilirsin, AI sürebiliyor, yağmura hazır!
Aston Martin Vantage GT4
Eylemsizlik özellikleri yeniden hesaplandı → genel tepki iyileşti.
Yakıt tankı konumu doğruluk için ayarlandı.
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
BMW M2 CSR
iRacing setup’ları güncellendi.
BMW M4 G82 GT4 EVO
Gövde aero profili ayarlandı → yüksek downforce yapılandırmada (daha yüksek arka kanat açısı / arka ride height) performans iyileşmeli.
Anti-roll bar oranları teker katkılarını daha doğru yansıtacak şekilde düzenlendi.
Arka kamber aralığı genişletildi (daha düşük ride height’larda daha düşük kamber değerleri mümkün).
BMW M4 GT3 EVO
Araç mevcut paketin EVO modeline güncellendi (ücretsiz).
Fizik ve görseller EVO’ya göre yenilendi.
Fizik değişikliklerinden bazıları:
FIA dişli seçeneği eklendi.
Diferansiyel rampaları değişti (gazda daha fazla, coast’ta daha az kilit).
Daha fazla sürtünme yüzeyi ile daha yüksek kilitleme mümkün.
Ön kaster azaltıldı.
Arka süspansiyon kinematiği değişti (daha fazla anti-lift, daha az anti-squat).
Yeni anti-roll bar’lar, daha geniş ayar aralığı ve yeni isimlendirme.
Yay oranı aralığı büyüdü, oranlar arası adım arttı.
Direksiyon oranı %8 daha hızlı.
Bump rubber ve ayarlanabilir boşluklar eklendi.
Ride height artık doğrudan ayarlanıyor (spring perch yok).
BMW verisine dayalı yeni KW amortisörleri.
Tüm iRacing setup’ları yeni (eski setup’lar yüklenmez).
Göstergeye düşük yakıt uyarısı eklendi.
Motor/şanzıman sesleri iyileştirildi.
Chevrolet Corvette Z06 GT3.R
IMSA Short dişli paketi kaldırıldı.
Dallara F3
iRacing setup’ları güncellendi.
Dallara IL-15 — YENİ ARAÇ!
INDY NXT’de kullanılan 2015 çıkışlı Dallara IL-15 artık iRacing’de!
2.0L turbo sıralı-4, 450 bg (push-to-pass ile +50). 2021’de halo ve motor güncellemesi, 2023’te Firestone lastik tedariki geldi.Mağazadan ekleyebilirsin, yağmura hazır!
Dallara IR18
Sürücü bacak animasyonları sorunu düzeltildi.
Dallara P217
Düşük yakıt uyarısı onayı etkin; eşiği garajdan ayarlanabilir.
Dallara iR-01
iRacing setup’ları güncellendi.
Dirt Late Model
(Limited) – Arka çeyrek paneller ve arka şasi sertliği azaltıldı.
Dirt Micro Sprint Car
iRacing setup’ları güncellendi.
FIA F4
iRacing setup’ları güncellendi.
Ferrari 296 Challenge
Rakip araç dashboard’ı koşu durumunu daha doğru yansıtıyor.
Ferrari 296 GT3
IMSA Short dişli kaldırıldı.
Ferrari 488 GTE
Silecek titreme animasyonu eklendi.
Ferrari 499P
Hibrit dağıtımı 100 kW maksimum ile sınırlandı.
Yüksek hızlı virajlarda dağıtım devre dışı.iRacing setup’ları güncellendi.
Ford Mustang GT3
IMSA Short dişli kaldırıldı.
BoP: Aero downforce biraz azaltıldı.
Ford Mustang GT4 — YENİ ARAÇ!
2023 yazında tanıtılan ve 2024’te yarışan Mustang GT4 artık iRacing’de!
5.0L Coyote V8, Multimatic DSSV amortisörler, doğal fiber gövde panelleri, GT4’e özel aero paket.
Daytona’daki ilk hafta sonunda iki yarışı kazanıp şampiyonluğu alan KohR Motorsports/Luca Mars ile hızlı başarı yakaladı.Mağazadan ekleyebilirsin, AI sürebiliyor, yağmura hazır!
Formula Vee
Su sıcaklığı etiketi dashboard’da güncellendi.
Gen 4 Chevrolet Monte Carlo - 2003
AI artık bu aracı sürebiliyor!
Gen 4 Ford Taurus - 2003
AI artık bu aracı sürebiliyor!
HPD ARX-01c
iRacing setup’ları güncellendi.
Hyundai Elantra N TCR
Far lensi artık yeşil ışık yaymıyor.
Indy Pro 2000 PM-18
iRacing setup’ları güncellendi.
Lamborghini Huracán GT3 EVO
Fren soğutma artırıldı.
Ön splitter yüksekliği düşürüldü.
BoP: Aerodinamik sürükleme biraz azaltıldı.
Late Model Stock
Ön cam yansımaları ayarlandı.
iRacing setup’ları güncellendi.
Legends Ford '34 Coupe
Ön cam yansımaları ayarlandı.
iRacing setup’ları güncellendi.
Ligier JS P320
Düşük yakıt uyarısı onayı etkin; eşik garajdan ayarlanabilir.
Dikiz aynasında görünen garip siyah cismi kaldırmak için bir exorcist tutuldu 👻.
Lotus 79
iRacing setup’ları güncellendi.
Lucas Oil Off Road Pro Trucks
(Tümü) – Karoser paneli hasar eşiği (olay cezası tetikleme) biraz düşürüldü.
McLaren 570S GT4
Yakıt tankı konumu doğruluk için ayarlandı.
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
Fren bias ayarı kaldırıldı.
Motor tork eğrisi ayarlandı.
Gerçeğine uygun olarak araç artık e-diff kullanıyor.
Baseline kaster biraz artırıldı → direksiyon hissi daha iyi.
McLaren 720S GT3 EVO
IMSA Short dişli kaldırıldı.
Mercedes-AMG GT3 2020
BoP: Yakıt ekonomisi biraz kötüleştirildi.
Mercedes-AMG GT4
Diferansiyel sürtünme yüzeyi seçenekleri kaldırıldı; 8 yüzey kilitli varsayılan.
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
Anti-dive ve anti-lift özellikleri ayarlandı.
Motor tork eğrisi ayarlandı.
Mercedes-AMG W12 / W13 E Performance
iRacing setup’ları güncellendi.
Modified - SK / NASCAR Whelen Tour Modified
(SK) Araç ve sürücü animasyonları güncellendi.
(Her ikisi) iRacing setup’ları güncellendi.
NASCAR Truck Toyota Tundra TRD Pro
Bazı logolar güncellendi.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
Ön yay oranı artık ayarlanabilir.
ESC ve TC kapatma butonları eklendi.
Kütle yerleşimi daha doğru köşe ağırlıkları için ayarlandı.
Eylemsizlik özellikleri, kütle dağılımı değişikliğiyle uyumlu olacak şekilde yeniden hesaplandı.
Yakıt tankı konumu doğruluk için güncellendi.
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
Anti-roll bar oranları & aralıkları teker konumu başına katkıları daha doğru yansıtacak şekilde ayarlandı.
Motor tork eğrisi ayarlandı.
Porsche 911 GT3 Cup (992)
Düşük yakıt uyarı eşiği garaj menüsünden ayarlanabilir.
Porsche 911 GT3 R (992)
IMSA Short dişli kaldırıldı.
BoP: Aerodinamik sürükleme azaltıldı; basınç merkezi (CoP) daha arkaya taşındı.
Radical SR10
Ön cam yansımaları ayarlandı.
iRacing setup’ları güncellendi.
SRX
iRacing setup’ları güncellendi.
Silver Crown
iRacing setup’ları güncellendi.
Super Formula Lights
Şasi gövdeleri sertleştirildi.
Super Late Model
iRacing setup’ları güncellendi.
Toyota GR86
Ön iç lastiğin diğerlerinden çok daha uzun sürede değişmesi sorununu düzelttik.
Toplam 4 lastik değişim süresi eskisiyle aynı kaldı.USF 2000
iRacing setup’ları güncellendi.
[Legacy] Ferrari 488 GT3
Silecek titreme animasyonu eklendi.
[Legacy] Porsche 911 GT3 Cup (991)
Düşük yakıt uyarısı onayı etkin; eşik garajdan ayarlanabilir.
[Legacy] V8 Supercar Ford FG Falcon - 2014
Arka görüş aynasının kokpit içini göstermemesi sorunu düzeltildi.
🚗 Hasar Modeli
Araçlarda sürtünme izlerinin (scrape textures) çıkmaya başladığı hasar eşiği ayarlandı.
Pistler
Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
YENİ PİST!
Spor otomobil ve oval dâhil YEDİ farklı konfigürasyona sahip Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City) iRacing’e eklendi!
1950’lerin başında öğrenci Oscar Fernandez’in tez çalışması olarak tasarlanan pist, uzun tarihinde dünyanın en ikonik serilerine ev sahipliği yaptı. Günümüzde Mexico City Grand Prix olarak bilinen F1 yarışından, 2025’te NASCAR Cup Series’in ABD dışındaki ilk etkinliğine kadar pek çok dönemeçten geçti. Pist yıllar içinde farklı araç tiplerine ve güvenlik standartlarına uyum sağlamak için defalarca evrildi. Çoğu yerleşim, mevcut 2.67 mil uzunluğundaki Grand Prix düzeni dâhil, uzun bir ana düzlükten sağa 90° ilk viraja girer. En üst seviye açık tekerlekli araçlar bu ilk frenaj öncesi 220 mph’i aşan tepe hızlarına ulaşabilir. Pistin öne çıkan bölümü Foro Sol: Sürücüleri beyzbol stadyumu tribünlerinin içinden geçirir; aynı alan 2019 Race of Champions için de kullanılmıştır. Tesiste ayrıca düz, 1 mil uzunluğunda bir oval bulunur; stok otomobil yarışlarına ev sahipliği yapabilir ve daha kısa yol düzenlerinin temelini oluşturur.
Bugün iRacing Mağazası’ndan hesabına ekleyebilirsin!
AI Yarış: Autódromo Hermanos Rodríguez’in tüm YEDİ konfigürasyonunda tamamen kullanılabilir!
The Bend Motorsport Park
Pit yolunun dışındaki Armco duvarı artık katı bir nesne.
11. ve 16. virajlarda kestirme (course cutting) engellenecek şekilde yarış kontrolü güncellendi.
Charlotte Motor Speedway
YENİ PİST TARAMASI!
Bu pist, mevcut gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük bir sanat (art) yenilemesinden geçti. Güncellenen alanların yeni lazer taramaları yapıldı. Binalar, pist kenarı objeleri ve manzara yenilendi; ağaçlar, çalılar ve 3D bitki örtüsü eklendi. Tüm doku, gölgelendirici ve aydınlatmalar güncel sanat standartlarımıza yükseltildi. Bu çalışma, NASCAR takvimindeki tüm pistleri güncelleyen “NASCAR Refresh” projesinin bir parçası.
Yeni eklenen konfigürasyonlar:
Roval - 2025, Roval No Chicanes, Legends RC - 2025
Yeni sürüm olarak tekrar yayınlanan (eski konfigleri emekliye ayıran) düzenler:
Oval - 2018, Legends Oval, Roval - 2019, Legends RC Long, Legends RC Short, Rallycross → Bu eski sürümler [Retired] oldu ve iRacing’de artık kullanılamaz.
Doğrudan emekliye ayrılan düzenler:
Roval - 2018, Roval Long, Legends RC Oval Medium
Track limits ve Track Rules güncellendi.
Chicago Street Course
Büyük sanat yenilemesi yapıldı: Binalar, pist kenarı objeleri, manzara; ağaçlar/çalılar/3D bitki örtüsü eklendi ve güncellendi. Tüm doku, shader ve ışıklandırmalar güncel standartlara çekildi. (NASCAR Refresh)
Chili Bowl
Her iki köşedeki apron için yavaşlatma cezaları eklendi.
Circuit of the Americas (COTA)
Pist, güncel gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük sanat yenilemesi aldı. Binalar, pist kenarı objeleri, manzara, 3D bitki örtüsü; tüm doku/shader/ışıklar güncellendi. (NASCAR Refresh)
Yeni konfigürasyon: NASCAR West – gerçek dünyadaki 2025 NASCAR hafta sonu track limits’ine çok yakın kurallar içerir.
Pist kuralları güncellendi ve netleştirildi.
Grand Prix, West ve NASCAR West konfigürasyonlarında son viraj ve 1. viraj için büyük kesmelerde yavaşlatma cezaları artırıldı.
Circuito de Jerez – Ángel Nieto
Pit girişindeki yavaşlatma cezası gevşetildi. Artık beyaz çizgiyi apex’te 4 teker ile geçince tetikleniyor.
Circuito de Navarra
1. virajda havada “yüzen” bazı otlar budandı.
Daytona International Speedway
Güncel gerçek dünya görünümüyle eşleşecek şekilde büyük sanat yenilemesi yapıldı. (NASCAR Refresh)
(Road Course) – Güncel Le Mans şikanı eklendi.
Pit giriş/çıkış noktaları gerçek dünyaya uyumlu olacak şekilde güncellendi, Restart Zone da güncellendi.
Dover Motor Speedway
Pist detayını düşürünce havada yüzen kalabalık görünen sorun düzeltildi.
EchoPark Speedway (Atlanta)
Geçen sezonki NASCAR Refresh sonrası takip işleri tamamlandı:
Pit alanı çizgileri ve bazı pist yüzeyi dokuları güncellendi.
Reklamlar, bitki örtüsü, yakalama çitleri, kalabalık ve logolar güncellendi.
Indianapolis Motor Speedway
(NASCAR Oval) – Restart Zone kuralları eklendi. Pit çıkışı hızlanma şeridi boya çizgileri eklendi. Bu konfigürasyondan ikaz panelleri kaldırıldı.
Road Course lastik bariyerlerinin, Object Detail = Off iken kaybolmasına yol açan sorun düzeltildi.
Hafta sonu araçlarından duvarla kesişen bazıları kaldırıldı.
Iowa Speedway
Ek ziyaretçi araçlar eklendi.
Kansas Speedway
Ana tribünün görünürlüğüne bağlı olan tribün kulesi görünürlüğü doğru şekilde bağlandı.
Las Vegas Motor Speedway
(Oval) – Bu konfigürde 3D çim filizlendi!
Kamera mesafesi değiştikçe bazı objelerin ani var olup yok olması sorunları düzeltildi.
Pist yüzeyindeki dekal karışımı sorunu düzeltildi.
Toprağa “gömülmüş” bazı kalabalık üyeleri topraktan çıkarıldı.
Michigan International Speedway
Zemin düzleminin bariyerlerle kesişmesine neden olan sorun düzeltildi.
North Wilkesboro Speedway
YENİ PİST TARAMASI!
Pist güncel lazer verisiyle baştan tarandı ve sıfırdan modellenip yenilendi.
Tüm artwork güncel standart ve uygulamalara göre yapıldı.
Önceki tarihî konfigürasyon kullanımda kalıyor; netlik için adına “1987” eklendi.
Pistte gece aydınlatması etkin!
Nürburgring
3D çim tohumları artık AstroTurf üzerinde büyümüyor.
Oswego Speedway
2. viraj içinde duvara çok yakın keserken rakip araçların havaya sıçramış gibi görünmesine yol açan sorun düzeltildi.
Oulton Park Circuit
Büyük sanat yenilemesi: Binalar, pist kenarı objeleri, manzara güncellendi; ağaç/çalı/3D bitki örtüsü eklendi. Tüm doku, shader ve ışıklandırma güncel standartlara çekildi. Bu güncelleme, pistin ilk tarandığı zamanki durumunu yakalar.
Phoenix Raceway
Var olmayan kalabalığın flaş patlatmasına yol açan sorun düzeltildi.
Road Atlanta
Pit şeridi başlangıcı, gerçek dünyadaki konumuna taşındı.
Rockingham Speedway
Bu pistin artwork yenilemesi sürüyor ve yakında tamamlanacak. 2025 Season 4 İlk Sürüm’de artwork değişikliği yok.
Sebring International Raceway
3. virajdaki lastik setlerinin fizik özellikleri ile ilgili sorun düzeltildi.
Slinger Speedway
Aksiyona fazla yakın park etmiş bir kamyon kaldırıldı.
Sonoma Raceway
YENİ PİST TARAMASI!
Pist, yarış yüzeyi ve tüm manzara dâhil güncel duruma uyacak şekilde sıfırdan tarandı ve yeniden modellendi.
(NASCAR Refresh projesinin bir parçası.)
Yeni eklenen konfigürasyonlar: Short, Sportscar, Sportscar Alt
Yeni sürüm olarak tekrar yayınlanıp eskileri [Retired] yapan konfigler:
NASCAR Long, NASCAR Short, Open Wheel 2008–2011, Open Wheel 2012–2018, Open Wheel pre-2008 (artık kullanılamazlar).Rallycross konfigi bu değişimlerden etkilenmedi.
South Boston Speedway
İnfield arazisinin fazla parlak görünmesine neden olan sorun düzeltildi.
Texas Motor Speedway
Güncel gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük sanat yenilemesi yapıldı. (NASCAR Refresh)
Tsukuba Circuit
(1000 – Chicane & 2000 – Full) – Bu konfigürasyonlarda artık tam pace turu uygulanıyor.
Pist yüzeyi bumpmap güncellendi.
Eksik bayrakçı eklendi.
Watkins Glen International
Güncel gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük sanat yenilemesi yapıldı. (NASCAR Refresh)
Track limits, kurallar ve kerbler güncellendi.
(Classic & Cup) – Track limits, gerçek dünya NASCAR hafta sonu kurallarına yakındır.
(Boot & Classic Boot) – Track limits, spor otomobil hafta sonlarına yakındır.
Bus Stop kerbleri, seçilen yerleşime göre NASCAR ve IMSA konfigürasyonlarına uyacak şekilde güncellendi.
World Wide Technology Raceway (Gateway)
YENİ PİST TARAMASI!
Pist, yarış yüzeyi ve manzara dâhil güncel durumuna uyacak şekilde sıfırdan tarandı ve yeniden modellendi. (NASCAR Refresh)
(Road Course) – Bu konfigürasyon artwork değişikliklerinden etkilenmedi.
[Legacy] Phoenix Raceway – 2008
(Rallycross) – Kurs kısaltmalarını önlemek için fiziksel bariyerler eklendi.
Son Olarak;
iRacing 2025 Season 4, gerek araç ve pist çeşitliliği gerekse teknik yenilikleriyle sim yarış deneyimini ileriye taşıyor. Bu blog yazısı umarım güncellemeleri hızlıca kavramana yardımcı olmuştur. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!
iRacing 2025 Season 4 – Resmî Release Notes (2025-09-08.02)
-
Bu güncelleme teknik kontrolden geçip onaylandı, sezon 16 Eylül 2025, 00:00 UTC itibarıyla başlıyor iRacing.
Öne Çıkan Yenilikler
-
Yeni Sim UI: Baştan aşağı modern teknolojilerle yeniden tasarlandı; tanıdık ama bir hayli geliştirilmiş bir arayüz sunuyor iRacing.
-
Yeni Araçlar:
-
Aston Martin Vantage GT3 EVO
-
Dallara IL-15 (INDY NXT)
-
Ford Mustang GT4 iRacing.
-
-
GT4 Sınıfında Fizik ve Lastik Güncellemesi: Performans ve sürüş gerçekçiliğinde ciddi iyileştirmeler iRacing.
-
BMW M4 GT3 EVO Spec Güncellemesi iRacing.
-
Hibrit Sistem Overhaul’u: Araçların hibrit güç üniteleri daha gerçekçi hale getirildi iRacing.
-
NASCAR Gen4 Drafting Ayarları Güncellemesi iRacing.
-
Pist Güncellemeleri:
-
Yeni pist: Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
-
Re-scan ve modelleme: Sonoma Raceway, World Wide Technology Raceway, Charlotte Motor Speedway, North Wilkesboro Speedway
-
Grafik tazelemesi: Chicago Street Course, COTA, Daytona, Texas, Watkins Glen, Oulton Park iRacing.
-
-
VR için Eye-Tracking Foveated Rendering Desteği iRacing.
-
Dil Seçeneği Geliştirmesi: Artık iRacing uygulamasında Avrupa İspanyolcası (European Spanish) kullanılabiliyor iRacing.
-
AI Racing Geliştirmeleri:
-
AI artık yeni araçları kullanabiliyor (GT3 EVO, Mustang GT4, NASCAR Gen4 araçlar)
-
AI sürücüleri yeni pistler ve tüm konfigürasyonlarla tam hazır (ör. Hermanos Rodríguez’in 7 konfigürasyonu) iRacing.
-
-
Diğer Düzeltmeler ve Yenilikler:
-
Arabalara yüzlerce yeni setup eklendi
-
Paint Kit’e tonlarca yeni sponsor eklendi (örneğin Liquid Death, Hyperco, Borla, BBS, vb.) iRacing.
-
iRacing 2025 Season 4 Çıkış Notları (Resmî Çeviri)
iRacing 2025 Season 4 Çıkış Yapısı teknik kontrolden geçti ve piste çıkmaya hazır!
Bu sürüm, 2025 Sezon 4 için yeni içerikler, özellikler, iyileştirmeler ve düzeltmeler getiriyor. Sezon, 16 Eylül 2025 saat 00:00 UTC’de resmen başlıyor!
Yeni Sim UI
Beklenen an geldi: yeni Sim UI sonunda burada! Baştan aşağı modern teknoloji, araçlar ve tasarım prensipleriyle yeniden inşa edildi.
-
Uzun süredir kullanıcılar için tanıdık görünecek,
-
Ancak seçili yeni yetenekler ve işlevler barındırıyor,
-
Bu güçlü yeni teknoloji gelecekteki yeniliklerin ve bambaşka sim deneyimlerinin önünü açıyor.
Yeni Araçlar
Garaja 3 yeni araç eklendi:
-
Aston Martin Vantage GT3 EVO
-
Dallara IL-15 (INDY NXT)
-
Ford Mustang GT4
Diğer güncellemeler:
-
GT4 sınıfındaki tüm araçlara çok yönlü performans, lastik ve fizik revizyonu yapıldı.
-
Hibrit sistem, gerçekçilik için güncellendi.
-
NASCAR Gen4 araçlarının drafting parametreleri kapsamlı şekilde ayarlandı.
-
BMW M4 GT3, EVO spesifikasyonuna yükseltildi (yeni fizik ve görsellerle).
Yeni Pistler ve Pist Güncellemeleri
-
Yeni pist: Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
-
Yeniden taranıp yeniden modellenen pistler:
-
Sonoma Raceway
-
World Wide Technology Raceway
-
Charlotte Motor Speedway
-
North Wilkesboro Speedway
-
-
Güncellenmiş/modernize edilmiş pistler (yeni grafiklerle):
-
Chicago Street Course
-
Circuit of the Americas (COTA)
-
Daytona International Speedway
-
Texas Motor Speedway
-
Watkins Glen International
-
Oulton Park Circuit
-
Lokalizasyon (Dil Güncellemeleri)
-
Avrupa İspanyolcası artık birçok iRacing uygulama alanında kullanılabiliyor.
-
Sim’in kendisi ve diğer diller için çalışmalar devam ediyor.
Yağmur ve AI Güncellemeleri
-
Tüm yeni araçlar yağmur yarışına hazır:
-
Aston Martin Vantage GT3 EVO
-
Dallara IL-15
-
Ford Mustang GT4
-
-
AI sürücüler beş yeni araçla yarışabiliyor:
-
Aston Martin Vantage GT3 EVO
-
Dallara IL-15
-
Ford Mustang GT4
-
NASCAR Gen4 araçları
-
-
AI sürücüler şu pistlerde tam eğitimli:
-
North Wilkesboro Speedway (Oval)
-
Autódromo Hermanos Rodríguez (7 farklı konfigürasyon)
-
Ayrıca yeniden eğitildikleri pistler:
-
Charlotte Motor Speedway (8 toprak dışı konfigürasyon)
-
Sonoma Raceway (9 toprak dışı konfigürasyon)
-
World Wide Technology Raceway (Gateway) – Oval
Diğer Önemli Noktalar
-
Yeni doku sıkıştırma (Texture Compression) güncellemesi
-
VR gözlükler için Eye-Tracking Foveated Rendering desteği
-
Yüzlerce özenle hazırlanmış yeni araç setup’ı eklendi
📌 Sezonun Öne Çıkanları (Kısa Liste)
-
Yeni Sim UI
-
Aston Martin Vantage GT3 EVO
-
Dallara IL-15 (INDY NXT)
-
Ford Mustang GT4
-
GT4 sınıfı fizik ve lastik güncellemesi (yağmur lastikleri dahil)
-
BMW M4 GT3 EVO Spec
-
Hibrit sistem revizyonu
-
NASCAR Gen4 drafting güncellemeleri
-
Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
-
4 pist yeniden tarandı & yeniden modellendi
-
6 pist yeni grafiklerle güncellendi
-
Avrupa İspanyolcası desteği
-
Yeni araçlar yağmur yarışına hazır
-
AI yeni araçlarda ve pistlerde yarışabiliyor
-
VR eye-tracking desteği
-
Yüzlerce yeni setup
iRacing 2025 Season 4 – Çıkış Detayları
iRACING
🌍 Lokalizasyon
-
Kullanıcılar artık iRacing’i Avrupa İspanyolcası ile kullanabiliyor.
-
Bu, Sim dışındaki iRacing uygulamasının büyük kısmını kapsıyor.
-
Daha fazla bilgi ve geri bildirim için forum linki verilmiş:
European Spanish Localization Feedback
🤖 AI Yarışları
-
AI rakip listeleri (Opponent Rosters) daha da geliştirildi:
-
300’den fazla yeni renk kombinasyonu
-
Araç ve sınıfa göre özelleştirme
-
Yeni sponsor eklemeleri
-
🚩 Bayraklar
-
Netherlands Antilles (Hollanda Antilleri) listeden çıkarıldı (2010’da ülke olarak dağıldı).
-
Swaziland, artık doğru adıyla Eswatini olarak güncellendi.
🎨 Paint Kit
-
Tonla yeni sponsor eklendi, örneklerden bazıları:
-
iRacing Downshift, iRacing Studios
-
Advance Auto Parts, Advent Health
-
BBS, Borla, Castrol, Cosworth
-
Horizon Hobby, Hyperco, Intercomp
-
JBL, JE Pistons, Liquid Death, Mack Trucks
-
Racing Electronics, SKF, Stratasys, Trak Racer
-
UNOH … ve daha onlarcası
-
-
Güncellenen sponsorlar:
-
Build Submarines (ikincil renk eklendi)
-
🔗 3. Parti /data API & /jforum
-
Eğer /data API veya eski /jforum endpoint’lerini kullanıyorsan, 2025 Aralık güncellemesi (2026 Season 1) için değişikliklere dikkat etmelisin.
-
Forum linki: Legacy Authentication Removal
SIMULATION
🖥️ Kullanıcı Arayüzü (Yeni Sim UI)
Yeni Sim UI tamamen baştan inşa edildi, modern teknolojiye dayanıyor.
Öne çıkan yeni özellikler:
-
Black Boxes: Küçültülmüş ve genişletilmiş hâlleri var. Relative ve Standings kutuları artık ek veriler gösteriyor.
-
Sim Options yeniden tasarımı: Ayarlar yeniden düzenlendi, Replay ve Driving grafik ayarları birleştirildi. Sol tarafta tıklanabilir içerik tablosu, sağda ise açıklamalar eklendi.
-
Alt-K geliştirmesi: Artık hareket ettirilebilir tüm UI öğelerini aç/kapa yapabiliyorsun.
-
Sanal Ayna boyutu seçimi: Alt-K menüsünden ayna boyutunu seçebilirsin.
-
Gerçek saat: Yerel saati artık F1 menüsünde veya özel widget olarak görebiliyorsun.
-
Kamera Aracı: Artık Session ekranında özel bir buton var. Daha düzenli bir tasarım sunuyor. Ctrl+F12 hâlâ geçerli.
-
Tooltipler: Çoğu kontrolün üstüne gelince bilgi kutusu çıkıyor.
-
UI ölçek & opaklık ayarı: Ayarlar menüsünden yapılabiliyor.
-
Widget kontrolü: Basit checkbox ile widget’ları aç/kapa yapabilirsin. Reset butonu da eklendi.
📝 Geri bildirim için yeni bir forum açıldı: Sim UI Feedback
⚡ Fizik
-
Tüm hibrit araç türleri için hibrit sistemi revize edildi.
-
Daha gerçekçi güç ünitesi simülasyonu sağlıyor.
-
Detaylı açıklama için: Hybrid System Update
🏁 Yarış Kontrolü
-
Pit’ten yarışa başlayan araçların bekleme süresi 3 saniye artırıldı.
-
Pace car’ın pit çıkışı ve lideri yakalama zamanlaması iyileştirildi.
-
Bazı durumlarda pace car artık pitten biraz daha erken çıkacak.
-
!remove komutu düzenlendi:
-
Artık !remove #N şeklinde kullanılabilir (N = araç numarası).
-
Eğer tek sürücülü bir takım varsa, o tek sürücü kaldırılacak.
-
🌦️ Dinamik Pist Modeli
-
İlk seans başlamadan önce hava ve zaman etkileri daha gerçekçi simüle ediliyor.
-
Bazı asfalt dışı yüzeylerin sıcaklığı pistten çok farklı çıkıyordu, bu düzeltildi.
🤖 AI Yarışları
AI sürücüler artık şunları sürebiliyor:
-
Aston Martin Vantage GT3 EVO
-
Ford Mustang GT4
-
NASCAR Gen 4 Chevrolet Monte Carlo (2003)
-
NASCAR Gen 4 Ford Taurus (2003)
AI’nin hazır olduğu pistler:
-
Autódromo Hermanos Rodríguez (7 konfigürasyon)
-
Charlotte Motor Speedway (8 toprak dışı konfigürasyon, yeniden eğitildi)
-
COTA – NASCAR West
-
North Wilkesboro Speedway – Oval
-
Sonoma Raceway (9 toprak dışı konfigürasyon, yeniden eğitildi)
-
World Wide Technology Raceway (Gateway) – Oval (yeniden eğitildi)
📚 AI sürücülerin “ders programı” şunları içeriyor:
-
Track Refreshes: Yenilenen pistleri yeniden öğrenmek
-
Geology 101: Toprak Tanıma Semineri 😅
AI gelişimleri:
-
GT3, GT4, GTP, Ferrari 499P, Super Formula Lights araçlarında sürüş becerileri iyileştirildi.
-
Ek pistlerde gelişim sağlandı: Bristol, Chicago Street (2023 Cup), Daytona (Moto, NASCAR Road, Road Course), Dover, Las Vegas, Oulton Park, Rockingham, Texas, Watkins Glen.
Adaptive AI:
-
Zorluk dağılımı ve değişim hızı ayarlandı.
-
Adaptive AI artık biraz daha zorlayıcı.
Düzeltmeler:
-
Multiplayer’da geç katılan AI doğru kaydedilmiyordu → düzeltildi.
-
Çakıl & çamur yüzeyler AI’da crash’e yol açıyordu → düzeltildi.
-
AI Lotus 49 araçlarında “uçtuğunda” burnun aşırı yerçekimi yemesi sorunu çözüldü 😅
Grafikler (Graphics)
-
OpenXR’ı kullanan ve “XR_EXT_eye_gaze_interaction” uzantısını destekleyen VR cihazları için Dinamik Foveated Rendering desteği eklendi. Bununla ilgili iki yeni ayar var: “Allow Eye Tracking (Göz Takibine İzin Ver)” ve “Show Eye Tracking (Göz Takibini Göster)”.
Not: Foveated rendering için RTX 2000 serisi veya üzeri bir NVIDIA GPU gerekiyor.
-
Dinamik Foveated Rendering çalışma prensibi: Her göz ilk aşamada daha düşük çözünürlükte render edilir, ardından gözün baktığı noktaya yüksek çözünürlüklü bir iç pencere (inset) çizilir. Böylece kenarlarda çözünürlük azalırken, baktığın bölgede çözünürlük artar.
-
Önemli Uyarı: SteamVR bazı başlıklarda (HMD) göz takibini doğru desteklemiyor. Örneğin Pimax/Varjo başlıklarında daha iyi sonuç için ilgili OpenXR runtime’larını seçmelisin.
-
Tüm VR başlıkları/runtimelar bu yeteneği desteklemez. Donanım özelliklerini kontrol et.
-
BİLİNEN SORUN: Bu sürümde göz takibinin dikey ekseni ters çalışıyor. Şimdilik göz takibini kapatmanı ve sabit Foveated kullanmanı öneriyoruz (Options > Display > VR). Geliştiricilerin gözlük reçetelerini kontrol edip düzeltmeyi yayınlayana kadar 🤓.
-
Doku sıkıştırma algoritmaları güncellendi: Sim genelinde daha yüksek görsel kalite, daha iyi GPU performansı ve biraz daha kısa yükleme süreleri sağlıyor.
Ses (Audio)
-
Yeni bir kamera aracı eklendi; mikrofon ofseti ayarlamalarına izin veriyor.
-
Kamera aracındaki dinleyici (listener) kontrollerinin sınırları yeniden düzenlendi.
Spotter
-
Yeni spotter mesajı eklendi: “Şimdi yakıt için pite girersek yarışı yakıtla bitiririz.”
-
Time Trial için yeni spotter mesajları:
-
“Bu Time Trial için X tur tamamlaman gerekiyor.”
-
“Bir olay yaşadın. Tur sayın sıfırlandı.”
-
“Bu Time Trial için gereken turları tamamladın.”
-
-
Bazı mesajların varyantları eklendi:
-
“Yakıt verisi için daha fazla tura ihtiyacımız var.”
-
“Yakıt verimiz iyi.”
-
“Yarışı bitirecek kadar yakıtın var.”
-
“Unutma, daha fazla yakıt için pite girmelisin.”
-
-
Time Trial sırasında yakıtla ilgili spotter mesajları artık çalınmayacak.
-
İtalyanca, İspanyolca ve Portekizce spotter paketleri güncellendi.
Kontroller (Controls)
-
Force feedback: 360 Hz FFB kanalında kaldırım (rumble strip) profili yumuşatıldı; böylece duyulan ses azaltıldı.
-
Logitech G27 için ölü bölge (dead zone) ayarı düzenlendi.
-
Fanatec API güncellendi: Bazı kullanıcıların yaşadığı nadir rastgele kilitlenme sorunu düzeltildi.
-
app.ini dosyasına yeni bir değişken eklendi:
[TrueForce] trueForceSetGain = 1
Bu değer, Sim açıldığında TrueForce gain’inin otomatik olarak %100’e ayarlanmasını kapatmana izin verir. Böylece direksiyonun kendi tuning menüsü üzerinden TrueForce hissini ayarlayan kullanıcılar, yerleşik kısayollara mecbur kalmaz. -
Moza API güncellendi: Uzun kullanım sonrası direksiyonun tepki vermemesi sorununu düzeltiyor.
Otomatik Yakıt (Auto-Fuel)
-
Sistem kapalıyken bile yakıt değerini sessizce değiştirebilen bir sorun düzeltildi.
Kayıtlar (Replays)
-
Chase kamera açısı, geniş en-boy oranlarında daha iyi görünürlük için biraz alçaltıldı.
-
Kayıtları kaydederken bazen oluşan Sim çökmesi sorunu düzeltildi.
Active Reset
-
Bazen cut course (pist kısaltma) yavaşlatmalarına neden olan bir sorun düzeltildi.
Telemetri
-
İki yeni Boolean değişken eklendi:
-
PitRepairNeeded(Zorunlu tamir gerekiyor) -
PitOptRepairNeeded(Opsiyonel tamir gerekiyor)
Aracın hasar alıp zorunlu veya opsiyonel tamire ihtiyaç duyduğu durumlarda true olur.
-
Sporting Code
-
Resmî iRacing Sporting Code’da birkaç güncelleme:
-
Sarı bayraklar için artık pist üzerindeki enkaz (track debris) bilgisi yer alıyor.
-
Connection Black Flag ile ilgili bilgiler eklendi.
-
Araçlar (Cars)
<Car Class> ARCA 2025 Series
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> GT3 Series Cars
-
Sınıf için BoP ayarları güncellendi.
-
Ön cam yansımaları ayarlandı.
-
Far flaş süreleri ve hızları güncellendi.
-
Far lens renkleri ayarlandı.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> GT4 Series Cars
-
IMSA Pilot Challenge kuralları ve BoP’a uygun şekilde başlangıç kütleleri, ride height kuralları, yakıt tankı boyutları, pit stop süreleri, kamber limitleri ve minimum hava basınçları güncellendi.
-
Sınıf artık kuru ve ıslak için en yeni lastik modelini kullanıyor.
-
Bileşiğe özgü ride height kuralları eklendi.
-
Lastik ısıtıcısı sıcaklığı düşürüldü.
-
Aktarma organı sürtünmesi ve tepe motor gücü ayarlandı → tüm araçlarda tekerleklere giden net sürüş gücü arttı.
-
BoP duyarlı motor modelleme kalemleri iyileştirildi → pist türleri arasında daha tutarlı BoP.
-
Genel araç ve lastik performansı artık minimum viraj hızlarını ve düzlük sonu hızlarını gerçek hayata daha yakın yansıtıyor.
-
Not: Lastik tutuşu daha düşük (~tur başına 2 sn daha yavaş), son hızlar daha yüksek (~10 km/sa). Araçlar daha zor; yavaş başlayıp limitlere kademeli çıkmanı öneriyoruz.
-
-
ABS, Çekiş Kontrolü ve Denge Kontrolü (varsa) güncellendi.
-
Fren maksimum hattı basınçları maksimum pedal girişinde uygun değerlere göre ayarlandı.
-
Fren balatası seçenekleri ‘Sprint’ ve ‘Endurance’ olarak ikiye indirildi (şimdilik uzun dönem aşınma farkı yok).
-
Amortisör profilleri, ayar aralıkları ve bump rubber/stop profilleri güncellendi → çoğu araçta kaldırımlara ve bozuk zeminlere uyum belirgin iyileşmeli.
-
Yay perch ofsetleri artık 0,25 mm adımlarla ayarlanabiliyor (daha hassas).
-
Kanat konumu aralıkları ve notasyonu gerçek dünyayla hizalandı.
-
Aero denge ve yan kuvvet profilleri tüm araçlarda ayarlandı.
-
Garaj yerleşimleri daha net, tech tip’ler daha açıklayıcı olacak şekilde güncellendi.
-
Diferansiyel kurulumları gerçek hayata daha yakın olacak şekilde düzenlendi.
-
Düşük yakıt uyarısı ve uyarıyı temizleme kullanıcı ayarı (McLaren hariç tüm araçlarda) eklendi.
-
Rakip araçların dashboard’ları artık durumu daha doğru gösteriyor.
-
Ön cam yansımaları ayarlandı.
-
ÖNEMLİ: Platform yükseklik resetleri ve diğer fizik değişiklikleri nedeniyle eski setup’lar geçersiz. Güncellenmiş iRacing baseline’lardan başlayın.
<Car Class> GTP Series Cars
-
Yakıt ekonomisi BoP için güncellendi.
-
Far flaş oranı ayarlandı.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Cup Gen 7 Series
-
Tur zamanları artık gösterge panelinde.
-
Pace hızının üzerindeyken kontak kapatma denemesinde ekranın açık kalmasına yol açan sorun düzeltildi.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Gen 4 Series
-
Bu araçlar artık AI destekli!
-
Drafting modelleri (intermediate ve superspeedway paketleri) yoğun geri bildirim/test sonrası kapsamlı şekilde yenilendi.
-
Direksiyon destek yardım seviyesi azaltıldı.
-
Ön sway bar ve arka yaylar için garaj ayar aralıkları düşürüldü.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR 1987 Legends Series
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Next Gen Series
-
Kokpit içi motor sesleri iyileştirildi.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Truck Series
-
Yeni dijital gösterge eklendi.
-
“NASCAR Race Truck” ön çamurluk etiketi güncellendi.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> NASCAR Xfinity Series
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> Rallycross
-
(TÜMÜ) – Karoser paneli hasarı için olay cezasını tetikleme eşiği biraz düşürüldü.
<Car Class> Street Stock
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> Super Formula SF23
-
Artık etkinlik sırasında yakıt ikmali yapılabiliyor.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> Supercars - Gen 3
-
iRacing setup’ları güncellendi.
<Car Class> [Legacy] NASCAR Cup Gen 6 Series
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Acura ARX-06 GTP
-
BoP için ağırlık biraz artırıldı.
Acura NSX GT3 EVO 22
-
IMSA Short dişli paketi kaldırıldı.
Audi R8 LMS EVO II GT3
-
Ön splitter yüksekliği düşürüldü.
-
BoP: Aerodinamik sürükleme (drag) biraz azaltıldı.
Aston Martin Vantage GT3 EVO — YENİ ARAÇ!
-
Efsanevi Vantage GT3’ün EVO varyantı şimdi iRacing’de!
4.0L çift turbo V8, yönetmeliğe göre 600 bg’e kadar. 2019’dan bu yana Vantage GT3 çizgisi; 2024’te EVO sunuldu. Burun aerodinamiği ve süspansiyon ciddi revize.
2024 Spa 24 Saat genel galibiyeti (Comtoyou Racing) ve 2025 Gold Cup sınıf zaferi (Verstappen.com Racing) gibi derecelerle başarı sürüyor. -
Mağazadan ekleyebilirsin, AI sürebiliyor, yağmura hazır!
Aston Martin Vantage GT4
-
Eylemsizlik özellikleri yeniden hesaplandı → genel tepki iyileşti.
-
Yakıt tankı konumu doğruluk için ayarlandı.
-
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
BMW M2 CSR
-
iRacing setup’ları güncellendi.
BMW M4 G82 GT4 EVO
-
Gövde aero profili ayarlandı → yüksek downforce yapılandırmada (daha yüksek arka kanat açısı / arka ride height) performans iyileşmeli.
-
Anti-roll bar oranları teker katkılarını daha doğru yansıtacak şekilde düzenlendi.
-
Arka kamber aralığı genişletildi (daha düşük ride height’larda daha düşük kamber değerleri mümkün).
BMW M4 GT3 EVO
-
Araç mevcut paketin EVO modeline güncellendi (ücretsiz).
-
Fizik ve görseller EVO’ya göre yenilendi.
-
Fizik değişikliklerinden bazıları:
-
FIA dişli seçeneği eklendi.
-
Diferansiyel rampaları değişti (gazda daha fazla, coast’ta daha az kilit).
-
Daha fazla sürtünme yüzeyi ile daha yüksek kilitleme mümkün.
-
Ön kaster azaltıldı.
-
Arka süspansiyon kinematiği değişti (daha fazla anti-lift, daha az anti-squat).
-
Yeni anti-roll bar’lar, daha geniş ayar aralığı ve yeni isimlendirme.
-
Yay oranı aralığı büyüdü, oranlar arası adım arttı.
-
Direksiyon oranı %8 daha hızlı.
-
Bump rubber ve ayarlanabilir boşluklar eklendi.
-
Ride height artık doğrudan ayarlanıyor (spring perch yok).
-
BMW verisine dayalı yeni KW amortisörleri.
-
Tüm iRacing setup’ları yeni (eski setup’lar yüklenmez).
-
Göstergeye düşük yakıt uyarısı eklendi.
-
Motor/şanzıman sesleri iyileştirildi.
-
Chevrolet Corvette Z06 GT3.R
-
IMSA Short dişli paketi kaldırıldı.
Dallara F3
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Dallara IL-15 — YENİ ARAÇ!
-
INDY NXT’de kullanılan 2015 çıkışlı Dallara IL-15 artık iRacing’de!
2.0L turbo sıralı-4, 450 bg (push-to-pass ile +50). 2021’de halo ve motor güncellemesi, 2023’te Firestone lastik tedariki geldi. -
Mağazadan ekleyebilirsin, yağmura hazır!
Dallara IR18
-
Sürücü bacak animasyonları sorunu düzeltildi.
Dallara P217
-
Düşük yakıt uyarısı onayı etkin; eşiği garajdan ayarlanabilir.
Dallara iR-01
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Dirt Late Model
-
(Limited) – Arka çeyrek paneller ve arka şasi sertliği azaltıldı.
Dirt Micro Sprint Car
-
iRacing setup’ları güncellendi.
FIA F4
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Ferrari 296 Challenge
-
Rakip araç dashboard’ı koşu durumunu daha doğru yansıtıyor.
Ferrari 296 GT3
-
IMSA Short dişli kaldırıldı.
Ferrari 488 GTE
-
Silecek titreme animasyonu eklendi.
Ferrari 499P
-
Hibrit dağıtımı 100 kW maksimum ile sınırlandı.
Yüksek hızlı virajlarda dağıtım devre dışı. -
iRacing setup’ları güncellendi.
Ford Mustang GT3
-
IMSA Short dişli kaldırıldı.
-
BoP: Aero downforce biraz azaltıldı.
Ford Mustang GT4 — YENİ ARAÇ!
-
2023 yazında tanıtılan ve 2024’te yarışan Mustang GT4 artık iRacing’de!
5.0L Coyote V8, Multimatic DSSV amortisörler, doğal fiber gövde panelleri, GT4’e özel aero paket.
Daytona’daki ilk hafta sonunda iki yarışı kazanıp şampiyonluğu alan KohR Motorsports/Luca Mars ile hızlı başarı yakaladı. -
Mağazadan ekleyebilirsin, AI sürebiliyor, yağmura hazır!
Formula Vee
-
Su sıcaklığı etiketi dashboard’da güncellendi.
Gen 4 Chevrolet Monte Carlo - 2003
-
AI artık bu aracı sürebiliyor!
Gen 4 Ford Taurus - 2003
-
AI artık bu aracı sürebiliyor!
HPD ARX-01c
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Hyundai Elantra N TCR
-
Far lensi artık yeşil ışık yaymıyor.
Indy Pro 2000 PM-18
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Lamborghini Huracán GT3 EVO
-
Fren soğutma artırıldı.
-
Ön splitter yüksekliği düşürüldü.
-
BoP: Aerodinamik sürükleme biraz azaltıldı.
Late Model Stock
-
Ön cam yansımaları ayarlandı.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Legends Ford '34 Coupe
-
Ön cam yansımaları ayarlandı.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Ligier JS P320
-
Düşük yakıt uyarısı onayı etkin; eşik garajdan ayarlanabilir.
-
Dikiz aynasında görünen garip siyah cismi kaldırmak için bir exorcist tutuldu 👻.
Lotus 79
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Lucas Oil Off Road Pro Trucks
-
(Tümü) – Karoser paneli hasar eşiği (olay cezası tetikleme) biraz düşürüldü.
McLaren 570S GT4
-
Yakıt tankı konumu doğruluk için ayarlandı.
-
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
-
Fren bias ayarı kaldırıldı.
-
Motor tork eğrisi ayarlandı.
-
Gerçeğine uygun olarak araç artık e-diff kullanıyor.
-
Baseline kaster biraz artırıldı → direksiyon hissi daha iyi.
McLaren 720S GT3 EVO
-
IMSA Short dişli kaldırıldı.
Mercedes-AMG GT3 2020
-
BoP: Yakıt ekonomisi biraz kötüleştirildi.
Mercedes-AMG GT4
-
Diferansiyel sürtünme yüzeyi seçenekleri kaldırıldı; 8 yüzey kilitli varsayılan.
-
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
-
Anti-dive ve anti-lift özellikleri ayarlandı.
-
Motor tork eğrisi ayarlandı.
Mercedes-AMG W12 / W13 E Performance
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Modified - SK / NASCAR Whelen Tour Modified
-
(SK) Araç ve sürücü animasyonları güncellendi.
-
(Her ikisi) iRacing setup’ları güncellendi.
NASCAR Truck Toyota Tundra TRD Pro
-
Bazı logolar güncellendi.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
-
Ön yay oranı artık ayarlanabilir.
-
ESC ve TC kapatma butonları eklendi.
-
Kütle yerleşimi daha doğru köşe ağırlıkları için ayarlandı.
-
Eylemsizlik özellikleri, kütle dağılımı değişikliğiyle uyumlu olacak şekilde yeniden hesaplandı.
-
Yakıt tankı konumu doğruluk için güncellendi.
-
Süspansiyon kurulumu daha doğru teker oranları için güncellendi.
-
Anti-roll bar oranları & aralıkları teker konumu başına katkıları daha doğru yansıtacak şekilde ayarlandı.
-
Motor tork eğrisi ayarlandı.
Porsche 911 GT3 Cup (992)
-
Düşük yakıt uyarı eşiği garaj menüsünden ayarlanabilir.
Porsche 911 GT3 R (992)
-
IMSA Short dişli kaldırıldı.
-
BoP: Aerodinamik sürükleme azaltıldı; basınç merkezi (CoP) daha arkaya taşındı.
Radical SR10
-
Ön cam yansımaları ayarlandı.
-
iRacing setup’ları güncellendi.
SRX
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Silver Crown
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Super Formula Lights
-
Şasi gövdeleri sertleştirildi.
Super Late Model
-
iRacing setup’ları güncellendi.
Toyota GR86
-
Ön iç lastiğin diğerlerinden çok daha uzun sürede değişmesi sorununu düzelttik.
Toplam 4 lastik değişim süresi eskisiyle aynı kaldı.
USF 2000
-
iRacing setup’ları güncellendi.
[Legacy] Ferrari 488 GT3
-
Silecek titreme animasyonu eklendi.
[Legacy] Porsche 911 GT3 Cup (991)
-
Düşük yakıt uyarısı onayı etkin; eşik garajdan ayarlanabilir.
[Legacy] V8 Supercar Ford FG Falcon - 2014
-
Arka görüş aynasının kokpit içini göstermemesi sorunu düzeltildi.
🚗 Hasar Modeli
-
Araçlarda sürtünme izlerinin (scrape textures) çıkmaya başladığı hasar eşiği ayarlandı.
Pistler
Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City)
YENİ PİST!
Spor otomobil ve oval dâhil YEDİ farklı konfigürasyona sahip Autódromo Hermanos Rodríguez (Mexico City) iRacing’e eklendi!
1950’lerin başında öğrenci Oscar Fernandez’in tez çalışması olarak tasarlanan pist, uzun tarihinde dünyanın en ikonik serilerine ev sahipliği yaptı. Günümüzde Mexico City Grand Prix olarak bilinen F1 yarışından, 2025’te NASCAR Cup Series’in ABD dışındaki ilk etkinliğine kadar pek çok dönemeçten geçti. Pist yıllar içinde farklı araç tiplerine ve güvenlik standartlarına uyum sağlamak için defalarca evrildi. Çoğu yerleşim, mevcut 2.67 mil uzunluğundaki Grand Prix düzeni dâhil, uzun bir ana düzlükten sağa 90° ilk viraja girer. En üst seviye açık tekerlekli araçlar bu ilk frenaj öncesi 220 mph’i aşan tepe hızlarına ulaşabilir. Pistin öne çıkan bölümü Foro Sol: Sürücüleri beyzbol stadyumu tribünlerinin içinden geçirir; aynı alan 2019 Race of Champions için de kullanılmıştır. Tesiste ayrıca düz, 1 mil uzunluğunda bir oval bulunur; stok otomobil yarışlarına ev sahipliği yapabilir ve daha kısa yol düzenlerinin temelini oluşturur.
Bugün iRacing Mağazası’ndan hesabına ekleyebilirsin!
AI Yarış: Autódromo Hermanos Rodríguez’in tüm YEDİ konfigürasyonunda tamamen kullanılabilir!
The Bend Motorsport Park
-
Pit yolunun dışındaki Armco duvarı artık katı bir nesne.
-
11. ve 16. virajlarda kestirme (course cutting) engellenecek şekilde yarış kontrolü güncellendi.
Charlotte Motor Speedway
YENİ PİST TARAMASI!
Bu pist, mevcut gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük bir sanat (art) yenilemesinden geçti. Güncellenen alanların yeni lazer taramaları yapıldı. Binalar, pist kenarı objeleri ve manzara yenilendi; ağaçlar, çalılar ve 3D bitki örtüsü eklendi. Tüm doku, gölgelendirici ve aydınlatmalar güncel sanat standartlarımıza yükseltildi. Bu çalışma, NASCAR takvimindeki tüm pistleri güncelleyen “NASCAR Refresh” projesinin bir parçası.
Yeni eklenen konfigürasyonlar:
-
Roval - 2025, Roval No Chicanes, Legends RC - 2025
Yeni sürüm olarak tekrar yayınlanan (eski konfigleri emekliye ayıran) düzenler:
-
Oval - 2018, Legends Oval, Roval - 2019, Legends RC Long, Legends RC Short, Rallycross → Bu eski sürümler [Retired] oldu ve iRacing’de artık kullanılamaz.
Doğrudan emekliye ayrılan düzenler:
-
Roval - 2018, Roval Long, Legends RC Oval Medium
Track limits ve Track Rules güncellendi.
Chicago Street Course
-
Büyük sanat yenilemesi yapıldı: Binalar, pist kenarı objeleri, manzara; ağaçlar/çalılar/3D bitki örtüsü eklendi ve güncellendi. Tüm doku, shader ve ışıklandırmalar güncel standartlara çekildi. (NASCAR Refresh)
Chili Bowl
-
Her iki köşedeki apron için yavaşlatma cezaları eklendi.
Circuit of the Americas (COTA)
-
Pist, güncel gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük sanat yenilemesi aldı. Binalar, pist kenarı objeleri, manzara, 3D bitki örtüsü; tüm doku/shader/ışıklar güncellendi. (NASCAR Refresh)
-
Yeni konfigürasyon: NASCAR West – gerçek dünyadaki 2025 NASCAR hafta sonu track limits’ine çok yakın kurallar içerir.
-
Pist kuralları güncellendi ve netleştirildi.
-
Grand Prix, West ve NASCAR West konfigürasyonlarında son viraj ve 1. viraj için büyük kesmelerde yavaşlatma cezaları artırıldı.
Circuito de Jerez – Ángel Nieto
-
Pit girişindeki yavaşlatma cezası gevşetildi. Artık beyaz çizgiyi apex’te 4 teker ile geçince tetikleniyor.
Circuito de Navarra
-
1. virajda havada “yüzen” bazı otlar budandı.
Daytona International Speedway
-
Güncel gerçek dünya görünümüyle eşleşecek şekilde büyük sanat yenilemesi yapıldı. (NASCAR Refresh)
-
(Road Course) – Güncel Le Mans şikanı eklendi.
-
Pit giriş/çıkış noktaları gerçek dünyaya uyumlu olacak şekilde güncellendi, Restart Zone da güncellendi.
Dover Motor Speedway
-
Pist detayını düşürünce havada yüzen kalabalık görünen sorun düzeltildi.
EchoPark Speedway (Atlanta)
-
Geçen sezonki NASCAR Refresh sonrası takip işleri tamamlandı:
-
Pit alanı çizgileri ve bazı pist yüzeyi dokuları güncellendi.
-
Reklamlar, bitki örtüsü, yakalama çitleri, kalabalık ve logolar güncellendi.
-
Indianapolis Motor Speedway
-
(NASCAR Oval) – Restart Zone kuralları eklendi. Pit çıkışı hızlanma şeridi boya çizgileri eklendi. Bu konfigürasyondan ikaz panelleri kaldırıldı.
-
Road Course lastik bariyerlerinin, Object Detail = Off iken kaybolmasına yol açan sorun düzeltildi.
-
Hafta sonu araçlarından duvarla kesişen bazıları kaldırıldı.
Iowa Speedway
-
Ek ziyaretçi araçlar eklendi.
Kansas Speedway
-
Ana tribünün görünürlüğüne bağlı olan tribün kulesi görünürlüğü doğru şekilde bağlandı.
Las Vegas Motor Speedway
-
(Oval) – Bu konfigürde 3D çim filizlendi!
-
Kamera mesafesi değiştikçe bazı objelerin ani var olup yok olması sorunları düzeltildi.
-
Pist yüzeyindeki dekal karışımı sorunu düzeltildi.
-
Toprağa “gömülmüş” bazı kalabalık üyeleri topraktan çıkarıldı.
Michigan International Speedway
-
Zemin düzleminin bariyerlerle kesişmesine neden olan sorun düzeltildi.
North Wilkesboro Speedway
YENİ PİST TARAMASI!
-
Pist güncel lazer verisiyle baştan tarandı ve sıfırdan modellenip yenilendi.
-
Tüm artwork güncel standart ve uygulamalara göre yapıldı.
-
Önceki tarihî konfigürasyon kullanımda kalıyor; netlik için adına “1987” eklendi.
-
Pistte gece aydınlatması etkin!
Nürburgring
-
3D çim tohumları artık AstroTurf üzerinde büyümüyor.
Oswego Speedway
-
2. viraj içinde duvara çok yakın keserken rakip araçların havaya sıçramış gibi görünmesine yol açan sorun düzeltildi.
Oulton Park Circuit
-
Büyük sanat yenilemesi: Binalar, pist kenarı objeleri, manzara güncellendi; ağaç/çalı/3D bitki örtüsü eklendi. Tüm doku, shader ve ışıklandırma güncel standartlara çekildi. Bu güncelleme, pistin ilk tarandığı zamanki durumunu yakalar.
Phoenix Raceway
-
Var olmayan kalabalığın flaş patlatmasına yol açan sorun düzeltildi.
Road Atlanta
-
Pit şeridi başlangıcı, gerçek dünyadaki konumuna taşındı.
Rockingham Speedway
-
Bu pistin artwork yenilemesi sürüyor ve yakında tamamlanacak. 2025 Season 4 İlk Sürüm’de artwork değişikliği yok.
Sebring International Raceway
-
3. virajdaki lastik setlerinin fizik özellikleri ile ilgili sorun düzeltildi.
Slinger Speedway
-
Aksiyona fazla yakın park etmiş bir kamyon kaldırıldı.
Sonoma Raceway
YENİ PİST TARAMASI!
-
Pist, yarış yüzeyi ve tüm manzara dâhil güncel duruma uyacak şekilde sıfırdan tarandı ve yeniden modellendi.
-
(NASCAR Refresh projesinin bir parçası.)
-
Yeni eklenen konfigürasyonlar: Short, Sportscar, Sportscar Alt
-
Yeni sürüm olarak tekrar yayınlanıp eskileri [Retired] yapan konfigler:
NASCAR Long, NASCAR Short, Open Wheel 2008–2011, Open Wheel 2012–2018, Open Wheel pre-2008 (artık kullanılamazlar). -
Rallycross konfigi bu değişimlerden etkilenmedi.
South Boston Speedway
-
İnfield arazisinin fazla parlak görünmesine neden olan sorun düzeltildi.
Texas Motor Speedway
-
Güncel gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük sanat yenilemesi yapıldı. (NASCAR Refresh)
Tsukuba Circuit
-
(1000 – Chicane & 2000 – Full) – Bu konfigürasyonlarda artık tam pace turu uygulanıyor.
-
Pist yüzeyi bumpmap güncellendi.
-
Eksik bayrakçı eklendi.
Watkins Glen International
-
Güncel gerçek dünya görünümüne uyacak şekilde büyük sanat yenilemesi yapıldı. (NASCAR Refresh)
-
Track limits, kurallar ve kerbler güncellendi.
-
(Classic & Cup) – Track limits, gerçek dünya NASCAR hafta sonu kurallarına yakındır.
-
(Boot & Classic Boot) – Track limits, spor otomobil hafta sonlarına yakındır.
-
Bus Stop kerbleri, seçilen yerleşime göre NASCAR ve IMSA konfigürasyonlarına uyacak şekilde güncellendi.
World Wide Technology Raceway (Gateway)
YENİ PİST TARAMASI!
-
Pist, yarış yüzeyi ve manzara dâhil güncel durumuna uyacak şekilde sıfırdan tarandı ve yeniden modellendi. (NASCAR Refresh)
-
(Road Course) – Bu konfigürasyon artwork değişikliklerinden etkilenmedi.
[Legacy] Phoenix Raceway – 2008
-
(Rallycross) – Kurs kısaltmalarını önlemek için fiziksel bariyerler eklendi.
Son Olarak;
iRacing 2025 Season 4, gerek araç ve pist çeşitliliği gerekse teknik yenilikleriyle sim yarış deneyimini ileriye taşıyor. Bu blog yazısı umarım güncellemeleri hızlıca kavramana yardımcı olmuştur. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!
Yüklenmiş Dosyalar:- Dosyalara ulaşmak için giriş yapmanız gerekmektedir.
Şu kişiden alıntılanmıştır: Ümit Çaygın tarhinde 10 Eylül 2025, 13:32Eline sağlık kardeşim güzel bi blog olmuş 👍🏿
Eline sağlık kardeşim güzel bi blog olmuş 👍🏿
Şu kişiden alıntılanmıştır: Erkin Azcan tarhinde 11 Eylül 2025, 00:11Emeğine sağlık güzel içerik olmuş.
Emeğine sağlık güzel içerik olmuş.
Şu kişiden alıntılanmıştır: Emre Barut tarhinde 17 Eylül 2025, 00:49Bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederiz Melih Bey.
Bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederiz Melih Bey.
